Telemarketing er en salgsdisciplin med en efterhånden lang historie. Det er en form for outbound marketing, hvor en salgsrepræsentant fra en virksomhed via telefonen kontakter mulige kunder eller samarbejdspartnere for at undersøge, hvorvidt der er en interesse for deres produkt blandt målgruppen med det ultimative formål at sælge deres produkt til de pågældende virksomheder (B2B) eller kunder (B2C).
Hos Excito beskæftiger vi os udelukkende med B2B-delen af telemarketing, altså kontakten af virksomheder, der kunne være mulige kunder, på vegne af de virksomheder, der er kunder hos os. Her ringer vi ud og afsøger markedet og booker relevante møder for vores kunder, der efterfølgende selv varetager dialogen med den mulige kunde.
Telemarketing har traditionelt være en udskældt salgsmetode, da mange tidligere har haft dårlige oplevelser med telefonsælgere, der har været for anmassende eller påtrængende i deres dialog med personer. Dette ændrer dog ikke på, at telemarketing er en effektiv måde at gøre opmærksom på sig selv direkte overfor sin kernemålgruppe. Dog er det vigtigt at være bevidst om dette bias, da det kan forårsage, at man til tider render ind i ubehagelige situationer, som man skal håndtere med omhu.
Men det handler naturligvis også i allerhøjeste grad om at facilitere en respektfuld og ordentlig dialog. Man skal ikke forsøge at prakke nogen noget på, som ikke er værdifuldt for dem. Samtidig skal man respektere et nej og ikke bruge unødvendig tid på at prøve at overbevise nogen om, at de skal købe noget, der ikke er relevant for dem. Netop derfor er det som ekstern mødebooker vigtigt at gøre sig bevidst om, hvad telemarketing er, og hvordan man selv vil arbejde med discplinen.
Charlotte er vores mødebookingsspecialist. Hun har brugt mange år på at forfine sine evner bag en telefon, og hun ved præcis, hvordan hun får de rette kunder i tale. Hos Excito har vi absolut ingen interesse i at booke møder med kunder, som ikke er værdifulde for vores samarbejdspartnere. Derfor siger vi også gerne nej til møder, som den, vi ringer til, måske er interesseret i, hvis vi vurderer, at det ikke er et ideelt match for vores kunde. Sådan sikrer vi nemlig, at vi optimerer den værdi, som I får ud af et samarbejde med os.
Alt afhængigt af vores aftale, vil Charlotte dedikere en rum tid hver eneste uge til at ringe ud til mulige kunder på jeres vegne. Her vil hun vække deres interesse for jeres produkter eller ydelser og samtidig screene de mulige kunder ud fra de parametre for jeres ideelle kundetype, som vi i fællesskab klarlægger.
Ved at forstå jeres virksomhed og målgruppe grundigt, sikrer vi, at vi kun engagerer med de leads, der har størst sandsynlighed for at konvertere til kunder. Denne tilgang skaber ikke kun kvalificerede møder, men også grundlag for langvarige forretningsrelationer.
Vi går aldrig på kompromis med kvaliteten af den oplevelse, vi tilbyder jeres potentielle kunder, og vi stræber efter at få dem til at føle sig værdsatte og informeret, hvilket øger chancerne for et succesfuldt møde.
Hos Excito har vi som målsætning at gøre op med denne klassiske anskuelse af telemarketing som noget negativt. Vi oplever nemlig ofte, at det er en værdifuld proces for de virksomheder, som vi kommer i dialog med. De havde muligvis ikke før overvejet nye værktøjer eller produkter, der kan bidrage væsentligt til at udvikle deres egen forretning. Og netop gennem telemarketing opdager virksomhederne disse udviklingsmuligheder, som skaber gennembrud for dem.
Før vi eksekverer telemarketing på din virksomheds vegne, laver vi et grundigt stykke forarbejde. Dette indebærer at skabe en grundig forståelse for jeres produkter, ydelser og målgruppe, så vi ved præcis, hvem vi kommunikerer til, samt hvilke detaljer det er vigtigt og værdifuldt at præsentere dem for. Derfor indleder vi typisk et samarbejde med en virksomhed med et møde, hvor vi med jeres repræsentanter afdækker de vigtigste elementer.
Vi stræber altid efter at skabe et positivt indtryk af din virksomhed, når vi booker møder på jeres vegne. For måske er jeres produkt ikke relevant for en bestemt virksomhed i øjeblikket, men hvis de har en positiv dialog med os, når vi ringer for jer, vil de være mere tilbøjelige til at huske jer, når det bliver aktuelt for dem.
Ønsker du flere møder i kalenderen, men måske har du ikke tid til at prioritere telemarketing og mødebooking i en travl hverdag. Så kan et samarbejde med Excito måske være netop det, du mangler. Vi tilbyder en uforpligtende afklarende samtale, hvor vi sammen kan vurdere, om vi kan hjælpe jer med at forøge jeres salg og omsætning.
Vi hjælper virksomheder i alle forskellige størrelser med . Men typisk for alle vores kunder er, at deres salgsafdelinger har travlt. Salg involverer som regel mange forskellige slags arbejde, såsom at følge op på eksisterende kunder, udarbejde tilbud, sende tilbud og gensalg. Derfor kan telemarketing ofte blive nedprioritere i de daglige aktiviteter, når der samtidig er mange andre opgaver, der presser på.
Derfor kan det være særligt værdifuldt at have en person tilknyttet, som udelukkende fokuserer på at fylde jeres sælgere kalender med nysalgs-møder gennem mødebooking, så I kan fortsætte med at vækste samtidig med, at jeres sælgere kan fokusere på de mange andre salgsopgaver.
Generelt tilbyder telemarketing en række fordele, der kan hjælpe din virksomhed med at øge salget og opbygge stærke kunderelationer. Nogle af de vigtigste fordele, som vi oplever, ved at anvende telemarketing omfatter blandt andet:
Direkte kundekontakt – Telemarketing giver mulighed for personlig og målrettet kommunikation, hvilket øger chancerne for at etablere en autentisk relation, hvilket skaber bedre chancer for et succesfuldt møde senere i processen.
Verificering af leads – I forlængelse af den direkte kundekontakt kan det hurtigt vurderes, om de kunder, som vi får i røret, oprigtigt har potentiale for at blive en værdifuld kunde for din virksomhed.
De rette beslutningstagere – Vi sikrer, at I kun kommer i kontakt med de rette beslutningstagere, så I ikke bruger tid og energi på irrelevante samtaler med personer uden den rette myndighed eller forståelse til at tage de vigtige valg.
Telemarketing er en alsidig, udbredt og effektiv metode, der kan hjælpe din virksomhed med at opnå målbare resultater – både på kort og lang sigt. Gennem målrettet og personlig kommunikation kan du forbedre jeres salgsindsats og skabe en stærkere kundeportefølje.
For os handler effektiv telemarketing ikke kun om at booke møder, men det handler også om at skabe og styrke relationer med kunderne. Hos Excito ser vi telemarketing som en mulighed for at skabe en professionel og personlig dialog med kunderne, hvor vi viser, at din virksomhed er interesseret i at forstå og opfylde deres behov. Det handler om at skabe værdi for dem, og ikke blot at sælge noget.
Med en både professionel og personlig tilgang til telemarketing stræber vi altid efter at efterlade et positivt indtryk af din virksomhed. Gennem grundigt forarbejde og en forståelse for dine produkter, ydelser og målgruppe, kan vi effektivt kommunikere de vigtigste og mest værdifulde elementer til kunderne.
Ved at sikre et positivt indtryk og skabe tillid søger vi at etablere langvarige og værdifulde kunderelationer, der kan gavne din virksomhed på lang sigt.
Få en uforpligtende, afklarende samtale
Vi tilbyder altid en 100 % uforpligtende samtale, inden du beslutter dig.
Kontakt os